Themes ▼

Description
sci made some synths! let's play with them!!!

download here (includes some badly written instructions courtesy of sci)

the rules: use one (or both) of these synths in your song somewhere (they were designed for cool bass sounds but they can do other stuff too)

max of three entries per person

deadline is 12/17/2013 5:00pm

have fun!!
Start: 12/15/2013 5:11pm|Deadline: 12/17/2013 5:00pm|Voting ends: 12/18/2013 5:00pm


click here to view the votes
click here to view the entries in order of submission (for reading along with the sync-listen chatlog)
click here to view the chat log for this round's sync


Out of my comfort ZONE zorg 12/17/2013 4:58:46pm No.9 - Score: 5
something completely different
thank you for the opportunity, based sci :3




(download)
Twiddling about with sci's synths eery 12/16/2013 7:56:37pm
No.2 - Score: 4
I like these synths.

A fm2fm is kinda wonky, like, theres no amp on the main osc (if I didnt like blatantly ignore it), so in polymode, it clips internally.
But DoFi is one of the most fun synths I've played with. Would love an internal lfo for both.

This thing is just a collection of scetches what I came up with during four hours of just messing about, seeing what kinda sounds it can make. Might save some of them to a new project and flesh it out, who knows.

Anyways, thanks a lot, sci, really like these, keep up the good work.



Man In the Machine Seventh Element 12/16/2013 12:27:23pm No.1 - Score: 3
Kind of a random jumble of stuff but god damn those are some fun synths to play with :D



omg What am I doing 12/17/2013 4:29:26am No.3 - Score: 0




Untitledsci aptbr 12/17/2013 6:23:20am No.5 - Score: 0
all sounds, except the drums and "do" sample, were made using sci's synths.



Throwing Caution into eVERYONE'S FACES Gray Ham 12/17/2013 10:52:24am No.6 - Score: 0
i played with all the knobs



Machine In The Man (Genuine Mix) procrastinating twang 12/17/2013 4:44:39pm No.7 - Score: 0
some crookers drum and random kicks and a hat and a 808 clap, the rest is pure sci <3

srsly nice word dude




yeah idk sci 12/17/2013 4:56:57pm No.8 - Score: 0
lol I made these things and I still can't think of what to do with them >_<

oh well have this thing I quickmade just before the deadline






<---WAT26: [0]--->
Delete Entry
Password 
Report Entry
Reason